Optimaal gebruikmaken van de ruimte

U wilt uw klanten en werknemers zo goed mogelijk bedienen met een passend vastgoedportfolio. Maar natuurlijk wel volledig kostenefficiënt. D-HP helpt u door uw portfolio in kaart te brengen en te optimaliseren.

Andere strategie, nieuw portfolio

Door een koerswijziging kunnen er ‘dubbelingen’ of inefficiënties ontstaan in uw vastgoedportfolio. Denk aan fusies en overnames waarbij er langer dan nodig twee kantoren met dezelfde functies worden gebruikt. D-HP heeft voor verschillende corporates de vastgoedportfolio gestroomlijnd. Onze aanpak hierbij: eerst onderzoeken we hoe uw portfolio optimaal aansluiten bij de (nieuwe) bedrijfsstrategie, daarna herzien we alle locaties.

Onze ervaring is uw winst

Ook binnen een enkele vestiging loont het slim om te gaan met de vierkante meters. Waarom zou u die grote overlegkamer houden, terwijl deze maar zelden wordt gebruikt? Met een of twee schuifwanden ertussen bent u veel flexibeler en effectiever in uw ruimtegebruik. D-HP ziet feilloos waar ruimte inefficiënt wordt gebruikt. Met behulp van onze Ruimtelijk Programma van Eisen-tool berekenen we zeer kritisch het vloeroppervlak dat u echt nodig heeft. Voor efficiënter gebruik werken we met drie strategieën:

  1. Open werkomgeving
  2. Werkplek delen
  3. Functies verplaatsen

1. Open werkomgeving

Door een open kantoortuin in te richten, bespaart u ruimte en dus kosten. D-HP heeft voor verschillende corporate klanten de overgang naar een open werkomgeving begeleid. We kennen de valkuilen en de veelgehoorde klachten die je meestal achteraf pas hoort. We helpen u de plekken voor aparte vergader-/telefoneermogelijkheden te kiezen en optimaliseren de akoestiek binnen de werkomgeving. Zodat uw collega's rustig en in relatieve stilte kunnen werken.

We helpen u de plekken voor aparte vergader-/telefoneermogelijkheden te kiezen en optimaliseren de akoestiek binnen de werkomgeving. Zodat uw collega's rustig en in relatieve stilte kunnen werken. Indeling en inrichting zijn de sleutelwoorden voor een succesvolle open werkomgeving.

2. Werkplek delen

U bespaart zeer veel meters als u overgaat op een ‘Gedeelde Werkplek’, bijvoorbeeld voor collega's die 50% of minder werken. Een slimme ontwerper houdt rekening met het sociale aspect en creëert een werkplek met zowel een prettige sfeer als optimale ruimte voor kennisoverdracht. Dat betekent: je thuis voelen op je werk, ook al zit je elke dag ergens anders. Kiezen voor flexconcepten is een cultuuromslag, maar de besparing loont.

3. Functies verplaatsen

Het komt regelmatig voor dat Slow Moving-opslag en -archieven nog steeds in dure kantoormeters staan. Het loont om deze functies naar een goedkopere locatie te verplaatsen. Ook zien we steeds meer call centers of (financiële) administraties gedeeltelijk verhuizen naar goedkopere locaties. Dit heeft grote impact op bijvoorbeeld de ICT-infrastructuur. Onderlinge communicatie en de vindbaarheid van documenten mogen hier uiteraard nooit onder lijden.

Meer weten?

Neem vandaag nog contact op met D-HP vraag om een voorbeeld. Aan de hand van plattegronden en 3D-beelden laten we u zien hoeveel beter en efficiënter uw kantoor eruit kan zien. Zo haalt u meer uit uw meters.

\